کنسانتره میوه چیست؟ فنآوران شادان کاسپین sct اورگافول oragafull

کنسانتره میوه چیست؟

فهرست مطالب

کنسانتره میوه با آبمیوه متفاوت است. در واقع می توان کنسانتره را به آبمیوه نیز تبدیل کرد. پس چرا روي بسته‌بندي كلمه آب‌ميوه ذكر مي‌شود؟ به جرأت می توان گفت تمامی آبمیوه های شرکتی از انواع کنسانتره ساخته می شوند. این طبیعی است که در فصل زمستان که اناری در بازار میوه و تره بار نیست، آبمیوه ساز بتواند تولید آب انار داشته باشد. پس راه حل استفاده از ارقام کنسانتره ای می باشد.

کنسانتره آب میوه، آب میوه ای میباشد که بیشترین مقدار آب از آن خارج شده و با توجه به نوع آن میوه سرشار از مواد معدنی و ویتامین ها میباشد.

  • کنسانتره آب میوه فرآوری شده است  و افراد بسیاری را به این فکر می کنند که آیا برای سلامتی خوب است یا خیر؟
  • در این مقاله تمام موارد مرتبط به کنسانتره و فواید و مضرات آن را توضیح میدهیم.
  • حدود ٩٠درصد آب میوه را آب تشکیل میدهد.هنگامی که بیشترین مقدار آب از آبمیوه جدا میشود ، از آن یک شربت غلیظ بنام کنسانتره بدست می آید.
  • جداسازی آب سبب کاهش رشد باکتری ها و دیر فاسد شدن آن نیز می شود ، بنابراین در هزینه ها صرفه جویی و حمل و نقل آنها آسان تر میباشد.
  • اما روش های عملکرد و پردازش با یکدیگر متفاوت اند. بیشتر کنسانتره ها فیلتر ، تبخیر و پاستوریزه می شوند ، اما بعضی دیگر از مواد افزودنی ساخته میشوند.
  • کنسانتره آب میوه را در فروشگاه ها به دو روش فریز شده و یا در دمای اتاق به فروش میرسند بدین منظور قبل از مصرف در آب  باید رقیق شوند.

شرایط نگهداری و تولید کنسانتره انار

کنسانتره انار به روش های مختلفی تولید شده و به دو صورت پودری و مایع غلیظ موجود می باشد. شرایط نگهداری کنسانتره باید به گونه ای باشد که هوا به داخل بسته بندی آن نفوذ نکند.
نوشیدن آبمیوه از جمله آب انار، برای بدن بسیار مفید است. اما معمولاً در تهیه ی آبمیوه، تفاله ی آن که همان فیبر موجود در میوه می باشد؛ دور ریخته می شود. با این کار در واقع بخشی از خواص میوه از دست می رود.
اما چند سالی است؛ محصولی به نام کنسانتره انار تولید و به بازار آمده است؛ که در تهیه ی برخی از انواع آن از دانه های انار به طور کامل استفاده می شود.
امروزه از کنسانتره برای تهیه ی آب انار، شربت انار و سس انار استفاده می کنند.اما چرا باید ابتدا آب انار را از بافت آن جدا کرد و مجدداً موقع استفاده، به آن آب اضافه کرد؟ علت، این است که کنسانتره به راحتی، در فضای کم و به مدت طولانی قابل نگهداری می باشد.

با تشکر از همراهی شما ، همچنین میتوانید برای کسب اطلاعات بیشتر راجب انواع کنسانتره ها مانند کنسانتره انار ، پرتقال ، لیمو و … از سایت فنآوران شادان کاسپین نوش دیدن فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره رایگان

لطفا اطلاعات خود را در فرم زیر وارد کنید تا کارشناسان ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند